Definice komplexního (holistického) městského marketingu

Minimalistická definice městského marketingu charakterizuje tento koncept jako podporu komunikace a kooperace mezi stranou poptávky a nabídky. Především pak klade důraz na institucionální zajištění komunikace a kooperace, přičemž zohledňuje procesní inovace v řízení rozvoje měkkých lokalizačních faktorů, jejichž charakter umožňuje stimulaci a rozvoj z lokální úrovně tj. měst.

Městský marketing je vysoce flexibilní rozvojový koncept reflektující specifické lokální požadavky participujících aktérů. Hlavní cíle městského marketingu můžeme charakterizovat následovně:

  1. Komplexní zvýšení atraktivity města pro všechny cílové skupiny
  2. Optimalizace procesního řízení za účelem zvýšení efektivity
    a využití ekonomických, sociálních a přírodních zdrojů
  3. Posílení ekonomické základny města
  4. Vylepšení externí a interní image města
  5. Prohloubení a profilace městské identity obyvatel a podnikatelů

Tematické oblasti městského marketingu
  1. Podpora investic a podnikání (nástroje k atrakci investorů)
  2. Maloobchod
  3. Bydlení
  4. Doprava
  5. Vzdělání a trh práce
  6. Životní prostředí
  7. Kultura, sport a volnočasová infrastruktura
  8. Destinační management
  9. Revitalizace a zvýšení atraktivity městských center (rozvoj nemovitostí)